potek |
Wysłany: Nie 16:42, 07 Maj 2006 Temat postu: Kadet 780 |
|
Ostatni model z rodziny motorowerów serii 700. Powrócono w nim do baku umieszczonego z przodu ramy oraz zastosowano silnik 023 z nożną zmianą biegów. Model ten miał zastąpić Komary których produkcję właśnie kończono.
Wystepował także model oznaczony jako Romet M 781 który wszedł do produkcji od 1984 roku i posiadał koła wykonane ze stopu lekkiego (obręcze, szprychy i piasty to jedna całoć wykonan z tego samego odlewu).
Dane techniczne:
Silnik:
Typu 023 dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem. Srednica cylindra 38 mm skok tloka 44 mm, pojemnośc skokowa 49,8 ccm. Stopien spreżania 6.5. Moc maksymalna 1,7 KM (32 KM/l) przy 5600 obr/min.Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego. Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie. Rozrusznik nożny. Paliwo - mieszanka (1:20) z olejem Lux10
Gaźnik:
GM 12F1 rura ssąca połączona z rurą ramy.
Sprzęgło:
Sprzęgło mokre dwutarczowe z tarczami korkowymi umieszczone na wale korbowym silnika.
Skrzynia biegów:
Dwubiegowa, zblokowana z silnikiem. Zmiana biegów lewą rękojeścią kierownicy. Wskaźnik włączonego biegu. Przełożenia całkowite: I-26,6, II-13,19. Przełożenia w skrzyni I-1,92, II-1. Smarowanie olejem LUX 10, zima LUX5.
Napęd:
Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego cześciowo osłonietym łancuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54.
Podwozie:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Zawieszenie koła przedniego widelec teleskopowy, o skoku 50 mm. Zawieszenie koła tylnego na wachaczu, reserowany dwoma teleskopami. Siodło typu rowerowego, dzwonek rowerowy.
Całkowita długość 1700mm, wysokość rączek kierownicy 1100mm, wysokość siodła 800mm.
Motorower malowany w kolorach: pomarańcz, niebieski, jasnozielony.
Koła:
Niewymienne o średnicy obręczy 16". Ogumienie 16X2,25 Ciśnienie powietrza przód 1,75, tyl 2,25 bar.
Hamulce:
Bębnowe sterowane mechanicznie. Bębny ze stopu lekkiego, żebrowane z wtopioną żeliwną wkladką. rednica bębnów 97 mm szerokośc szczęk 20 mm.
Instalacja elektryczna:
Jednoprzewodowa o napieciu 6V. Prądnica-iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. Prądnica umieszczona na lewym czopie wału korbowego pod kołem magnesowym. Wyprzedzenie zaplonu 4,5 (34st.) przed ZZ. Rozwarcie styków przerywacza 0,5 +/-0,1 mm. Swieca zaplonowa M14x175. Odstęp elektrod świecy 0,5 mm. Lampa przednia dwuswiatłowa 15/15W, tylna 3W.
Pojemności:
Skrzynka biegów 0,75 l
Zbiornik paliwa 4,5 l
Cieżar:
Cieżar własny 46 kg,
cieżar max 120 kg,
dopuszczalne obciążenie bagażnika 10 kg,
Zużycie paliwa:
ok 2l/100 km
Wskaźniki:
Stosunek mocy silnika do ciezaru 30 KM/T
Szybkość maksymalna 40 km/h,
 |
|